





Приводні ремені
Приводні ремені є невід'ємною частиною пасової передачі, яка використовується в ряді
машин і промислових пристроїв. Передача обертального моменту здійснюється за допомогою сили тертя. Передача крутного моменту виробляється від двигуна до веденого валу.
Принцип дії ремінних передач
Приводний ремінь натягається між двома шківами, які розташовані на провідному і відомому валах. Ведучий вал - це вал, який обертається силами двигуна. Ведений вал - це вал, до якого необхідно передати обертовий момент. Шківи служать для надійної фіксації ременя, а різні їх діаметри сприяють створенню оптимального передавального відношення між валом двигуна і веденим валом.
Техничні данні привідних ременей
ТИП РЕМЕНЯ | Ширина верхньої бази ременя в мм. | Висота ременя мм | Розрахункова Мінімальний розрахунковий діаметр шківа | Мінімальний розрахунковий діаметр шківа | Кут клина в градусах | Зовнішня довжина в мм.(La) | Розрахункова довжина в мм.(Lw) | Внутрішня довжина в мм.(Li) | Вага в кг. | Максимальна швидкість обертання в м/с |
Ремні клинові класичні (DIN 2215, IP23) | ||||||||||
Ремінь Z | 10 | 6 | 8,5 | 50 | 40 | La=Lw+16 | Номин. длина | Li=Lw-22 | 0,07 | 30 |
Ремінь A | 13 | 8 | 11 | 71 | 40 | La=Lw+20 | Li=Lw-30 | 0,11 | 30 | |
Ремінь B | 17 | 11 | 14 | 112 | 40 | La=Lw+26 | Li=Lw-43 | 0,19 | 30 | |
Ремінь 20 | 20 | 12,5 | 17 | 160 | 40 | La=Lw+31 | Li=Lw-48 | 0,27 | 30 | |
Ремінь C | 22 | 14 | 19 | 180 | 40 | La=Lw+36 | Li=Lw-52 | 0,31 | 30 | |
Ремінь 25 | 25 | 16 | 21 | 250 | 40 | La=Lw+40 | Li=Lw-61 | 0,40 | 30 | |
Ремінь D | 32 | 20 | 27 | 355 | 40 | La=Lw+51 | Li=Lw-75 | 0,66 | 30 | |
Ремінь 38 | 38 | 25 | 30 | 500 | 40 | La=Lw+75 | Li=Lw-82 | 1,06 | 30 | |
Ремінь E | 40 | 25 | 32 | 500 | 40 | La=Lw+62 | Li=Lw-82 | 1,07 | 30 | |
Ремінь 3L | 9,7 | 6 | - | 50 | 40 | Номин. длина | Lw=La-16 | Li=La-38 | 0,07 | 30 |
Ремінь 4L | 12,7 | 8 | - | 71 | 40 | Lw=La-20 | Li=Lw-50 | 0,11 | 30 | |
Ремінь 5L | 16,8 | 11 | - | 112 | 40 | Lw=La-26 | Li=Lw-70 | 0,19 | 30 | |
Ремни - вузькопрофільні (DIN 7753/1, ISO 4184) | ||||||||||
Ремінь SPZ | 9,7 | 8 | 8,5 | 63 | 40 | La=Lw+13 | Номин. длина | Li=La-51 | 0,08 | 40 |
Ремінь SPA | 12,7 | 10 | 11 | 90 | 40 | La=Lw+18 | Li=La-63 | 0,12 | 40 | |
Ремінь SPB | 16,3 | 13 | 14 | 140 | 40 | La=Lw+22 | Li=La-82 | 0,21 | 40 | |
Ремінь SPC | 22 | 18 | 19 | 224 | 40 | La=Lw+30 | Li=La-113 | 0,4 | 40 | |
Ремни багаторучейкові (DIN 2215, ISO 8419) | ||||||||||
Ремінь HB | 16,5 | 15 | 19,0 | 112 | 40 | Номин. длина | Le=La | Li=Le-62 | 0,52** | 35 |
Ремінь 15J | 15 | 16 | 17,5* | 130 | 40 | Le=La | Li=Le-71 | 0,52** | 40 | |
Ремінь 25J | 25 | 25 | 28,6* | 315 | 40 | Le=La | Li=Le-120 | 1,31** | 40 |
ТИП РЕМЕНЯ |
Ширина верхньої бази ременя в мм. | Висота ременя мм. | Розрахункова ширина ременя мм. | Мінімальний розрахунковий діаметр шківа | Кут клина в градусах | Зовнішня довжина в мм.(La) | Розрахункова довжина в мм.(Lw) | Внутрішня довжина в мм.(Li) | Вага в кг. | Максимальна швидкість обертання в м/с |
Ремені - для автомобілів (DIN 7753/3, ISO 2790) | ||||||||||
Ремінь AVX 10 | 10 | 8 | 8,5 | 50 | 36 | Номин. длина | Lw=La-13 | Li=La-51 | 0,07 | 45 |
Ремінь AVX 13 | 13 | 9 | 11 | 63 | 36 | Lw=La-18 | Li=La-63 | 0,12 | 45 | |
Ремінь AVP 13* | 13 | 10 | 11 | 90 | 36 | Lw=La-18 | Li=La-63 | 0,16 | 35 | |
Ремені - вузькопрофільні з відкритими боковими гранями та фасонним зубом (DIN 7753/3, ISO 4184) | ||||||||||
Ремінь XPZ | 10 | 8 | 8,5 | 50 | 36 | La=Lw+13 | Номин. длина | Li=La-51 | 0,07 | 45 |
Ремінь XPA | 13 | 10 | 11 | 63 | 36 | La=Lw+18 | Li=La-63 | 0,12 | 45 | |
Ремінь XPB | 16 | 13 | 14 | 100 | 36 | La=Lw+22 | Li=La-82 | 0,22 | 45 | |
Ремені - клинові класичні з відкритими боковими гранями та фасонним зубом (DIN 2215, ISO 4184) | ||||||||||
Ремінь Y | 6 | 4 | 5,3 | 28 | 36 | La=Lw+10 | Номин. длина | Li=Lw-15 | 0,03 | 30 |
Ремінь X8 | 8 | 5 | 6,7 | 35 | 36 | La=Lw+12 | Li=Lw-19 | 0,04 | 30 | |
Ремінь ZX | 10 | 6 | 8,5 | 40 | 36 | La=Lw+16 | Li=Lw-22 | 0,06 | 30 | |
Ремінь AX | 13 | 8 | 11 | 63 | 36 | La=Lw+20 | Li=Lw-30 | 0,09 | 30 | |
Ремінь BX | 17 | 11 | 14 | 100 | 36 | La=Lw+26 | Li=Lw-43 | 0,18 | 30 | |
Ремінь X20 | 20 | 12,5 | 17 | 140 | 36 | La=Lw+31 | Li=Lw-48 | 0,26 | 30 | |
Ремені - варіаторні для промисловості (ISO 1604) | ||||||||||
Ремінь W16 | 17 | 6 | 16 | 26 | 26 | La=Lw+9 | Номин. длина | Li=La-38 | 0,11 | - |
Ремінь W20 | 21 | 7 | 20 | 36 | 26 | La=Lw+11 | Li=La-44 | 0,14 | - | |
Ремінь W25 | 26 | 8 | 25 | 45 | 28 | La=Lw+13 | Li=La-50 | 0,20 | - | |
Ремінь W31,5 | 33 | 10 | 31,5 | 56 | 28 | La=Lw+16 | Li=La-63 | 0,35 | - | |
Ремінь W40 | 42 | 13 | 40 | 71 | 28 | La=Lw+20 | Li=La-82 | 0,61 | - | |
Ремінь W50 | 52 | 16 | 50 | 90 | 30 | La=Lw+25 | Li=La-100 | 1,00 | - | |
Ремінь W63 | 65 | 20 | 63 | 112 | 30 | La=Lw+32 | Li=La-126 | 1,64 | - | |
Ремені - варіаторні сільськогосподарські (ISO 1604) | ||||||||||
Ремінь H36 | 36 | 14 | 34,3 | 112 | 28 | La=Lw+22 | Номин. длина | Li=Lw-66 | 0,58 | 30 |
Ремінь HL | 45 | 20 | 41 | 130 | 28 | La=Lw+42 | Li=Lw-83 | 1,07 | 25 | |
Ремінь HM | 50 | 22 | 46,7 | 149 | 28 | La=Lw+48 | Li=Lw-90 | 1,38 | 25 |
Особливості застосування ремінних передач
Ремінна передача відмінно показує свої достоїнства при передачі крутного моменту на відносно великі відстані. Даний вид передачі обертального моменту здатний успішно функціонувати, коли відстань між ведучим і веденим шківом перевищує 15 метрів. При цьому ремінна передача під час роботи практично не виділяє шуму і плавно передає крутний момент навіть при інтенсивних навантаженнях.
Широке застосування приводних ременів, як засобу передачі обертального моменту, обумовлюється простотою конструкції і низькою ймовірністю пошкодження механізму в результаті перевантаження. При надмірній навантаженні на ремінну передачу, приводний ремінь зазвичай просто прослизає. Це забезпечує високу надійність всієї системи. Навіть у разі пошкодження приводного ременя, його заміна не є трудомісткою і може бути проведена за лічені хвилини.
Класифікація
Залежно від профілю, ремені бувають:
· Клинові ремені
· Плоскі
· Зубчасті
· Тягові
· Протяжні
· З круглим перетином
Залежно від типу пристрою, для якого необхідний приводний ремінь, вибирається відповідний вид ременя. Варто також відзначити, що зубчасті приводні ремені діють за принципом зачеплення, всі інші види функціонують завдяки силі тертя.
Будова приводних ременів
На сьогодні приводні ремені можуть виготовлятися з цілого ряду різних матеріалів. Це може бути дубленая шкіра, тканина, прогумована тканина. Як правило, сучасний приводний ремінь складається з декількох різних шарів (3-8). Так, тканинні приводні ремені часто підсилюють за допомогою додавання в них вовняних або бавовняних ниток. Крім того, просочення спеціальними розчинами дозволяє застосовувати тканинні ремені у досить агресивних умовах. Єдине обмеження навіть для кращих тканинних приводних ременів - їх не слід застосовувати в умовах підвищеної вологості.
Прогумовані приводні ремені відмінно справляються з передачею крутного моменту між шківами великих діаметрів. Вологість їм не страшна, але контакти з маслом на мінеральній основі можуть істотно скоротити термін їх експлуатації. Шкіряні ремені - самий надійний і довговічний варіант серед плоских приводних ременів.